Nemocnice Kadaň
Příležitost
Nemocnice Kadaň poskytuje zdravotní nemocniční služby – lůžkovou, léčebnou a ambulantní péči v různých oblastech, mimo jiné také v porodnictví. A právě o porodnici se píše tento příběh.
Stejně jako klesá porodnost na všech místech v ČR v posledním roce, klesá i v Kadani. A právě zvýšit porodnost bylo zadáním tohoto projektu, a to o 50% do konce roku. Úkolem tedy bylo vymyslet, jak zaujmout rodičky z Ústeckého kraje a okolí a nalákat je právě do Kadaně.
Analýza potřeb
Abych mohla řešení postavit na kvalitních základech, jako vždy i zde jsem na začátku udělala hloubkovou analýzu zákaznických potřeb a průzkum trhu. Zjistila jsem jaké potřeby a problémy rodičky řeší v souvislosti s výběrem porodnice, porodem nebo těhotenstvím. Na čem jim záleží, co vyhledávají nebo jaké mají zkušenosti.
Skvělé bylo, že většinu požadavků rodiček porodnice Kadaň splňovala. Jen své služby do teď příliš nepropagovali a ani nevěděli jak.
Řešení
Díky analýze jsem měla v rukou přesně to, co je potřeba, aby se odstartovala úspěšná kampaň. Skvělý produkt a potřeby a očekávání zákazníků.
Ve spolupráci s týmem profesionálů jsme vytvořili atraktivní webové stránky (www.prirozenyporod.com), které jsou ne jen prezentací porodnice Kadaň, ale také komplexním průvodcem od těhotenství přes porod a péči o dítě.
Postavili jsme reklamní kampaň, která přesně mířila na potřeby a emoce zákazníků. Outdoor a online reklama, rádiové spoty nebo články a reklamy v médiích, to vše bylo prolnuto potřebnou přirozeností a vlídností. Kampaň postavená na zákaznických potřebách doplněná krásnou grafikou a fotkami měla skvělý ohlas.
Výsledky
webové stránky
Webové stránky plné jak prezentace porodnice tak zajímavého obsahu pro těhotné ženy z celé ČR. Měsíc po spuštění se návštěvnost zvedla o 200% a měřené konverze o 100%. Míra zapojení na stránkách je 70%.
zákaznická cesta
Zákaznická cesta propletená momenty, které budoucí maminky lákají na zajímavá témata. Dáváme jim přesně to, co potřebují. Od eBooku s radami a blogové články po den otevřených dveří a videa pro lepší adaptaci po porodu. Průměrna doba trávení na webu jsou 4 minuty.
sociální sítě
Instagram a Facebook se plní pozitivními komentáři. Vzrostly i pozitivní recenze na porodnici na Googlu.
splnění cíle
Již 4 měsíce od startu projektu se porody v porodnici Kadaň zvedly o 30%. Do konce roku zbývají ještě 4 měsíce. S rostoucí online reklamou porody jistě dosáhnou na 50% růst.
Reklamní video
Pro účely prezentace v kinech jsme vyrobili video prezentaci, která láká těhotné do porodnice Kadaň a zdůrazňuje filosofii a služby porodnice.
Reference
Eva nejprve skrze průzkum poznala potřeby našich zákaznic a poté navrhla marketingovou strategii, kterou postupně exekuovala. V podstatě jsem se nemusel o nic starat. Eva se svým týmem vybudovala hodnotný, atraktivní a reprezentativní web. Zorganizovala celou marketingovou kampaň od outdoor reklamy přes videa, rádio, interní komunikaci až po online kampaně.
Tempo bylo velmi rychlé, na druhou stranu v zadání bylo zvednout porodnost co nejdříve. Již za 4 měsíce po startu projektu o nás ví celý Ústecký kraj a měsíční porodnost se již zvedla o 30 %. Spolupráci s Evou Michálkovou mohu doporučit nejen pro její rychlost a organizační schopnosti, ale také pro empatii, schopnost vymyslet atraktivní kampaně a hlavně splnit zadaný cíl.”
