Levná tramvajenka

Příležitost

Firma Levná tramvajenka je součástí portfolia inovační firmy Direct People, ve které jsem dříve působila jako konzultant. Jde o službu, která dokáže Pražanům ušetřit tisíce korun ročně díky myšlence nákupu ročního předplatného na MHD (dnes Lítačka), které se splácí měsíčně. Tuto službu se mi podařilo vymyslet díky poznání dané cílové skupiny.

 

Přístup k řešení

Na začátku stál průzkum s cílovou skupinou (mass market), ze kterého se mimo jiné vyklubala příležitost: Jak bychom mohli lidem dopřát “luxusnější” služby levněji? Mezi ně bezesporu patří i nákup celoročního kuponu na MHD. Spousta lidí žije od výplaty k výplatě a na luxusnější zboží typu celoročního předplatného prostě nezbývají peníze. Proto se uchýlí k méně ekonomické, v danou chvíli ale jediné možnosti, měsíčnímu kuponu. V Praze je navíc rozdíl mezi ročním kuponem a součtem měsíčních kuponů velmi značný.

Nápad

Zrodila se mi v hlavě tedy myšlenka koupit zákazníkovi celoroční kupon a nechat ho splácet měsíčně firmě Levná tramvajenka. Oproti měsíčnímu nákupu u PID totiž značně ušetří. Tento nápad vyšel při testování prototypu velmi úspěšně a postupně se zrodila firma Levná tramvajenka. Stejný princip by šel uplatnit i v dalších případech, například fitness centra nebo roční permanentky například na hokej, u MHD byl ale největší potenciál pro škálování.

It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. 

Výsledek

Dnes, po několika letech fungování má Levná tramvajenka přes 5000 zákazníků a stále roste. Zároveň také dala pracovní místa 5 lidem.

Na tomto projektu jde krásně vidět, že objevený problém zákazníka jde krásně vyřešit novou službou, na kterou do té doby nikdo ani nepomyslel. A co vy, chcete také přijít na trh s novými úspěšnými nápady, které naplní zákaznické potřeby?